2010. április 16.

Abszurd-paradox

Vagy az értelmünkkel van baj, vagy a világ mégsem ellentmondás mentes. Nesze két példa:

V: -Bajban vagyok. segíts, adj tanácsot. Eljöttem otthonról, mert már nem bírtam tovább. De nem tudok enélkül a nő nélkül élni. Szeretem. Gyönyörű, kedves, és ő is oda van értem. Mindig őrá vágytam. Meghalok, ha nem élhetek vele.-

Z: -Ez egyszerű, menj haza, csókold meg és légy boldog!-

V. -Nem érted. Van egy kis baj. Horkol, nem tud bánni a pénzzel, és nem hagy úgy élni, ahogy szeretek.-

Z: -Ezek súlyos bajok. Ne menj vissza. Kezdj új életet.-

V: -De n e m é r t e d?? Nem tudok enélkül a nő nélkül élni!!-


V: -Diktatúrában nem lehet élni. Korlátozzák a szabadságomat, megmondják mit egyek, mit gondoljak, hány gyerekem legyen. Csak az a jó amit ők mondanak, nekem kuss.

Z. -Egyszerű: ez a világ már a demokráciáké. Szerencsésen születtünk, választanunk lehet, válaszd a neked tetsző pártot, a többség kormányoz, az ellenzék ellenzékel.-

V: -Épp ez a baj. Az ellenzék abban érdekelt, hogy a hatalom ne hozzon helyes döntéseket. Minél rosszabbul kormányoznak, annál előbb megbuknak és csere! A legésszerűbb döntéseket is akadályozzák, keltik a rossz hangulatot, depresszió. Meg kellene végre bízni valakiben, megfelelő jogosultságokat kell adni a hatalomnak!-

Z: -Igazad van. De akkor egyszerű. Marad a demokrácia, 2/3 annak, akit a többség akar. Sakkban is az a jó, ha a legjobb sakkozó mondja meg mit lépjünk, nem kell hülye közbeszólásokkal akadályozni, csak elvonja a figyelmét.

V: -N e m é r t e d ?? Kontrol nélkül a hatalom hamar és törvényszerűen elvakul. Eleinte talán tudja, később tudni véli mi jó nekem. Nem tud megvalósítani, ha folyton akadékoskodnak, ellenkeznek. Ezért megmondja, hogy éljek, mit egyek, hány gyerekem legyen, hogyan gondolkozzam.

Z: -Egyszerű. Kávé és rácsos linzer az iFben és tanuljunk meg végre franciául.

Nincsenek megjegyzések: