Kétféleképpen is kapcsolódik az iFhez az S. Calatrava tervezte híd, és egyáltalán Calatrava munkássága. Calatrava statikus mérnök, acélszerkezetű építészeti projektek sikeres tervezője. Az iF galériájának (a belső födémre gondolok) átalakításakor megértettem, a kihívás a statikai problémát úgy megoldani, hogy a szerkezet egyrészt biztonságos és erős legyen, másrészt a teret szépen, arányosan, tagolja, ne pedig rondán, hányavetin. Így került a két irdatlan HEA profilú gerenda az iFbe és lett mégis barátságos, sőt hívogató lent is fönt is a tér.
Másrész az iF zenés kávéház, a jeruzsálemi híd pedig hangszerre emlékeztet, a neve mindenesetre. Most már alig marad itt hely, hogy osszam az okosságot, (rossz ha bennem marad, de csak nekem) mindenesetre érdemes a két linkre (az egyik a fénykép) kattintani, és elámulni. A híd annak a vonatnak készül amit végtelen ideje építenek és (a szkeptikusok szerint) fognak is építeni. Éles vita alakult ki, hogy épp egy ilyen ősi város legszembetűnőbb pontján helyénvaló-e egy ennyire modern építészeti megoldás. Szerintetek? És a Mountjuic -i torony vagy a Milwaukee Art Museum tetszik?
_
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése