2010. július 23.

Hangverseny nyáridőben

Új műsorszám van kialakulóban a Ráday utca iF Kávézó-Fotocella Kávézó szakaszán: a hangverseny. Még nem tudni, hogy a közönség mennyire kedveli majd a műfajt, a szomszéd minden esetre bízik benne (én kerülném, nem vagyok kompetitív természetű). Somogyvári Péter a zajkeltésnek ezt a módját inkább a free jazzhez hasonlította, ahol a zenészek meglehetősen szabadon keltik a hangokat.

A verseny kihívás és egyelőre szabályok nélkül zajlik, egymástól 10 méter távolságban feláll a két résztvevő, az iF oldalán az Egri Jancsi -Pintér Péter jazz duó, a másik oldalon egy gitáros, latinos jazzt játszó kvartett. Ők nem bíznak az akusztikus zenében, az utcára kihangosítva játszanak. Jó zene mind a kettő, egyszerre fenomenális hallgatni, a mentás almaleves azonnal belefagy a tányérba a meleg nyári estében.

Volt egy barátom, Ő is folyton versenyzett, ha léptem egyet, Ő lépett egy nagyobbat és közölte, hogy nyert. Elismertem, nagyobb volt az övé. A Fotocella hangosabb volt. Nyert. Viszont versenyen kívül a leendő Oscar Peterson: Pintér Péter és Egri János a Köztársasági Arany Érdemkereszt kitüntetettje zseniálisan játszott, bent csak ők hallatszottak. (Cselesen a kvertett szünetében zenéltek főleg).

(Ha úgy érzitek nem vagyok teljesen elégedett a Ráday utca-Budapest-Magyarország-Nagyvilág emberi lényeinek állapotával, nem tévedtek nagyot. De mint Phaidrosz, bízok a minőségben).
_

Nincsenek megjegyzések: