2011. július 11.

Fügedi Gyuri, hegedűkészítő

Gyuri először mint közönség jelent meg: a szaxofonos zene és a dörgicsei olaszrizling miatt jött. -Gyurikám- magyarázta Gyuri - bejövök szerdán (Dreschre, Tóth Viktorra, Brandonra stb.) és fogok inni két deci dörgicseit, tudod az olaszrizlinget az marha jó bor. Ilyet nem adnak máshol a Rádayban. Értek a borhoz a neszmélyieknél dolgozom. A kormányváró bor is csopaki olaszrizlig.- És jön is szorgalmasan, szereti a zenét, és Oláh Dezsőkét -Te, ez a Dezső ez mindent tud, a Christiana meg úgy fúj mint Paul Desmond- (csalok, utóbbit Gyárfás Pista mondta).

Egyszer témát váltott, -a Sohóban vettem lakkot 69-ben, marha olcsó volt, Németországban háromszor annyi lett volna, azóta is azt használom. Megcsinálok tudod egy hegedűt és nyugdíjas vagyok, olcsóbban is adhatom de megéri.- Ez a két téma ment, a zene meg a hegedűkészítés. -Volt a kezemben az Ojsztrah két hegedűje, dupla tokban hordta, két Sztradivári. Az orgona alatt volt a műhelyünk, a lelkét kellett igazítani ( a hegedűnek).- (Sajnos nem tudom szó szerint idézni, mint a Laci, de valahogy így).

A múlt héten szólt, hogy mert segítettem a hígító beszerzésben -szeretném bemutatni amit csinálok.- Egy nagy táskával érkezett szagolgattam a levendula olajat, a 97%-os szeszt -a patikai csak 70%-os, vizes, azzal nem terül és foltos is lesz, vettem két litert 3000-ért megkaptam literét, rajta még a felirat hogy 2600 dinar - a velencei terpentint -ez az egyetlen amit a patikában lehet megvenni.-

Megcsodáltam a habos jávort, -negyven éve vettem egy köbmétert, azt használom. Találtam egy cimbalom készítőt a közelben, felvágta 4 mm-es lapokra az oldalát.
Amati a börtönben kézzel rajzolt, nem is szimmetrikus a hegedű. A fedőlap fenyő, a nyak a jávor, meg még a hátlap. A fényben látszanak a hullámok, lakkozás után megfordul, a sötét lesz a világos. A borostyán pipaszárat meg kell őrölni és feloldani.-

Ennyit nem lehet elolvasni, nézzétek a képeket! Gyuri már csak alkoholmentes sört iszik -a tietek marha jó. Jövök a Tim Riest meghallgatni, foglaljatok egy széket, iszom majd két kólát, tudod alkoholt nem iszom, azóta lefogytam 30 kilót, marha jól érzem magam. A két koncert brácsa ősszel elkészül, négyet csinálok, kettő biztos jól is fog szólni. Behozom megmutatom, meg a törött hegedűt is, mi lett belőle-.
_

Nincsenek megjegyzések: